ODRŽANA PREZENTACIJA PROJEKTA „E-BEBE“
Predstavnici Delegacije Europske unije u BIH u posjeti Općini Centar
Projekt „E-bebe“, koji je pokrenut na inicijativu Ureda koordinatora za reformu javne uprave BiH, a realizira se kroz Program jačanja javnih institucija u Bosni i Hercegovini i Njemačkog društva za međunarodnu saradnju-GIZ, uspješno provodi Općina Centar kao prva jedinica lokalne samouprave u FBiH. Od početka njegove implementacije na području centralne gradske općine od novembra 2021. godine u matične knjige Općine Centar elektronskim putem upisano je preko 600 beba čije majke imaju prebivalište na području Centra, odnosno određeno je toliko matičnih brojeva za novorođenčad samo jednim dolaskom njihovih roditelja u prostorije Matičnog ureda Općine Centar.
– Kada smo prije nešto više od godinu dana započeli sa ovim veoma značajnim pilot projektom prvo smo potpisali memorandum o saradnji sa predstavnicima Opće bolnice „Prim.dr. Abdulah Nakaš“. Kako se razvijao projekat i pokazivao svoje velike prednosti za naše sugrađane uključili smo i Klinički centar Univerziteta u Sarajevu. Nadamo se da će i druge općine u budućnosti slijediti naš primjer. U cilju omogućavanja bržeg i efikasnijeg pružanja usluga i povećanja zadovoljstva korisnika Opština Centar je u rad pustila novu Viber ChatBot aplikaciju koja predstavlja još jedan iskorak u digitalizaciji usluga Opštine Centar kao i uvođenju servisa E-matičar za sve građane opštine. Putem aplikacije građani mogu podnijeti zahtjev za izdavanje izvoda i uvjerenja iz matičnih knjiga i njihovo preuzimanje, dobiti informacije o stanju predmeta koji se vodi u Opštini, te informacije o općinskim službama. Preko ovog i drugih projekata želimo u Opštini Centar postići potpunu digitalizaciju, a to ćemo uspjeti kada viši nivoi vlasti usvoje Zakon o elektronskom potpisu, čime bi pojednostavili procedure za ostvarivanje prava naših građana, objasnio je načelnik Mandić.
-Realizacijom ovog projekta vrijeme čekanja, odnosno određivanja matičnog broja za novorođenčad, sa ranijih 7 do 10 dana skraćeno je na 20 minuta. Jednim dolaskom roditelji nakon dobivanja izvještaja iz bolnice završe proceduru upisa novorođenčadi u matične knjige rođenih. Služba za opću upravu je svu dokumentaciju pribavljala službenim putem, izuzev potvrde o prebivalištu. U međuvremenu, u saradnji IDDEEA-om, a na osnovu potpisanog sporazuma, stvorena je mogućnost da će u se u narednom periodu prilikom prijave novorođenčadi službenim putem pribavljati i dokumentacija o evidenciji prebivališta što predstavlja još jedan bitan iskorak u poboljšanju usluga građanima. Skraćivanjem procedure prijave novorođenčeta također smo uspjeli skratiti i postupke za ostvarivanje ostalih prava posebno iz oblasti socijalnog i zdravstvenog osiguranja. U matičnim knjigama Općine Centar ima preko 800.000 upisa što je daleko najveći broj u Bosni i Hercegovini, dok službenice našeg Matičnog ureda godišnje u prosjeku pruže gotovo 900.000 usluga našim sugrađanima. Zbog ovih činjenica jako nam je stalo da što kvalitetnije i brže provedemo digitalizaciju procesa, objasnila je pomoćnica Beba.
Nakon sastanka je načelnik Mandić predstavnike Delegacije proveo kroz šalter salu Općine Centar, čija rekonstrukcija je u toku, gdje će pored usluga koje pruža Matični ured Općine Centar Sarajevo, također biti omogućena predaja zahtjeva i preuzimanje dokumenta koji se odnose na evidenciju JMBG, prebivališta/boravišta, ličnih karata, vozačkih dozvola, putnih isprava, promjene ličnog imena i registracije motornih vozila. Projekat zajedničkim sredstvima realizuju Općina Centar i Ministarstvo unutrašnjih polova Kantona Sarajevo.
Predstavnici Delegacije Europske unije u Bosni i Hercegovini pohvalili su napore Općine Centar da pojednostavi procedure i olakša put do usluga koje im ova lokalna zajednica pruža.
Današnjem sastanku je također u ime Općine Centar prisustvovao i Samir Širić, šef Odsjeka za informatiku, koji je upoznao goste sa tehničkim i informatičkim elementima ovog projekta.