Rješenje za autobuski terminal u Sutjesci je uspostava trolejbuskog saobraćaja
Kako je javnosti poznato nakon peticije koju je potpisalo 470 građana Mjesne zajednice „Džidžikovac-Koševo I“ zajedno sa predstavnicima Druge gimnazije i roditeljima učenika ove škole načelnik Općine Centar dr. Nedžad Ajnadžić je pokrenuo inicijativu za izmještanje autobuskog terminala iz Ulice Sutjeska na drugu lokaciju gdje su ponuđene dvije alternative i to u ulicama Koševo ili Kotromanića.
Na sastanku su prisustvovali predstavnici Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo, Zavoda za planiranje KS, firmi „Gras“ i „Centrotrans“, te načelnici općina Vogošća i Ilijaš, a u ime Općine Centar Eldina Šehović, šefica odsjeka u Službi za urbanizam i zaštitu okoliša, te Vedad Jusić iz Službe za investicije, komunalni razvoj i planiranje Općine Centar.
-Kada je pokrenuta inicijativa podržao sam je jer sam želio da se izmjesti ovaj postojeći terminal zbog povećanja sigurnosti, posebno djece iz obližnje škole, i rasterećenja saobraćaja kao i smanjenja zagađenja. Međutim, sve varijante koje smo predložili nisu odgovarale ili stanovnicima općina Ilijaš i Vogošća, koji predstavljaju veliku većinu putnika, ili prevoznicima jer bi im se povećali troškovi kao i potrebno vrijeme za dolaske što bi se odrazilo na red vožnje. Vrijeme je pokazalo da je ovaj projekat puno složeniji nego što se činilo na početku. Zato želim da zajedničkim snagama pronađemo adekvatno rješenja na zadovoljstvo svih, kazao je kantonalni ministar saobraćaja Adnan Šteta.
Na adresu Ministarstva saobraćaja KS je stiglo sedam inicijativa za nove lokacije, a to su Trg Austrije, Drvenija, park kod Predsjedništva, kod Olimpijske dvorane Zetra, na postojećoj željezničkoj stanici, te u ulicama Koševo i Kotromanića. Predložene lokacije bi, osim smanjenih kapaciteta za smještaj autobuskog terminala na mjesečnom nivou, povećale prevoznicima trošak za oko milion konvertibilnih maraka, te bi se produžilo putovanje.
- Inicijativa koja je krenula od naših sugrađana ima za cilj smanjiti veliku frekvenciju motornih vozila i riješiti problem saobraćajnih zagušenja, naročito tokom jutarnjih i poslijepodnevnih sati kada je najveći promet u Ulici Koševo. Mi moramo razmišljati dugoročno, odnosno da kroz plansku dokumentaciju rasteretimo centralnu gradsku zonu od saobraćaja motornih vozila favoriziranjem pješačkog saobraćaja i planiranjem i izgradnjom kvalitetne infrastrukture, kazala je Eldina Šehović.
Trenutno se sa postojećeg terminala u Ulici Sutjeska dnevno obavi oko 40 polazaka autobusa za Vogošću, 34 polaska autobusa za Ilijaš, te desetak za Kamenicu i tri minibuske linije koje voze do Nahoreva, Poljina i Orahovog brijega.
Trajno rješenje ovog problema je uspostava trolejbuskog saobraćaja prema Vogošći, čime bi se znatno smanjio broj putnika i vozila sadašnjom trasom, za šta je Ministarstvo saobraćaja KS već pokrenulo aktivnosti.
Također kao jedno od privremenih rješenja je odvajanje jedne saobraćajne trake na dijelu Ulice Koševo sa autobuskim terminalom, dok bi u Ulici Sutjeska bilo prolazno stajalište za prijem putnika, gdje bi se postavilo najbolje tehničko rješenje smanjenja buke i povećanja sigurnosti za učenike obližnje Druge gimnazije.