Anketirani građani zadovoljni kvalitetom usluga administracije Općine Centar

U skladu sa procedurama međunarodnog ISO standarda kvaliteta 9001:2008 za oblast javne uprave i lokalne samouprave, koji je u Općini Centar uveden još 2003. godine, izvršeno je od 12. do 23. februara 2018. godine u Općini redovno godišnje anketiranje građana o stepenu njihovog zadovoljstva uslugama općinske administracije, a koje je imalo za cilj da općinske službe, na osnovu analize odgovora kao i prijedloga, primjedbi i sugestija građana, donesu odluke kojima će poboljšati kvalitet usluga.
Anketirani građani zadovoljni kvalitetom usluga administracije Općine Centar

Od ukupno distribuiranih 1.550 anketnih listića, anketi se odazvalo 1.233 građana, što je 79,5%. Imajući u vidu da općina Centar ima 55.181 stanovnika, anketom korisnika usluga je obuhvaćeno 2,23 % stanovnika ove lokalne zajednice.

 

Anketni upitnik je sadržavao deset pitanja koja su se odnosila na učestalost korištenja usluga u Općini Centar, kvalitet usluga, ljubaznosti službenika, učešće u aktivnostima mjesnih zajednica, način informisanja o radu Općine i posebno o kapitalnim projektima koji su u fazi implementacije. Ispitanici su također imali priliku predložiti oblasti i načine na koje se može unaprijediti rad Općine.

 

Izjašnjavajući se o tome koliko često koriste usluge Općine Centar, najveći broj ispitanika (687 ili 57%) je izjavio da ih koristi povremeno, 18% mjesečno, 10% sedmično, dok je 149 ispitanika (12%) navelo da svakodnevno koriste usluge općinske administracije.

 

93% anketiranih zadovoljno kvalitetom usluga

Kad je u pitanju zadovoljstvo građana kvalitetom pruženih usluga u Općini Centar, 93% ispitanika misli da je kvalitet usluga koje pruža Općina Centar na zadovoljavajućem nivou (uz ocjene: dobre, veoma dobre i odlične usluge). Pruženim uslugama općinske administracije nije zadovoljno 77 (7%) ispitanika.

 

Na pitanje da li su zadovoljni vremenskim periodom u kojem im je pružena zahtjevana usluga, velika većina anketiranih je odgovorila pozitivno, a 10% anketiranih negativno.

 

Ocjenjujući ljubaznost i susretljivost službenika pri rješavanju zahtjeva, većina ispitanika (1.112) je izrazila zadovoljstvo odnosom službenika da budu na usluzi građanima i njihovom spremnošću da pomognu pri rješavanju problema i zahtjeva korisnika usluga, dok je 73 anketiranih dalo negativne odgovore.

 

Nedovoljno učešće građana u aktivnostima mjesne zajednice

Odgovarajući na pitanje da li sudjeluju u nekoj od aktivnosti koje organizuje njihova mjesna zajednica, većina anketiranih (57%) je izjavila da ne učestvuje u radu i aktivnostima mjesnih zajednica, dok 43% ispitanika učestvuje. Kao razloge zbog kojih ne učestvuju anketirani su naveli manjak slobodnog vremena, ali i da nisu obaviješteni o aktivnostima kao i zato što se u mjesnim zajednicama ne organizuju nikakve aktivnosti.

 

Polovina anketiranih prati Općinu na društvenim mrežama i portalima

Jedno od anketnih pitanja bilo je da li građani prate aktivnosti Općine Centar na društvenim mrežama ili internet portalima. Nešto više od polovine anketiranih (51%) to čini, pri čemu najveći broj ovih ispitanika prati rad Općine preko Facebook stranice Općine Centar, zatim putem portala Klix.ba, TV SA, Dnevnog avaza i Radija Sarajevo.

Na pitanje o načinu na koji se informiraju o aktivnostima koje se provode u Općini 520 anketiranih je odgovorilo da je to putem medija, 440 od osoba iz okruženja, 420 u mjesnoj zajednici, 400 putem Informativnog biltena, 387 putem putem općinske web stranice.

 

Kapitalni projekti

Na pitanje da li su upoznati o kapitalnim projektima koje Općina realizira u ovoj godini 66% anketiranih je odgovorilo pozitivno. Kad je riječ o konkretnim projektima, najveći broj ispitanika koji su odgovorili pozitivno upoznat je o projektu rekonstrukcije stadiona na Koševu, zatim izgradnji osnovne škole na Šipu, projektu ''365 sport plus'', rekonstrukciji obdaništa ''Razigrani dani'', izgradnji saobraćajnice u Ulici Nedžada Mušića... Također projekti koji su prepoznati od građana kao kapitalni, a nisu bili u ponuđenim odgovorima su izgradnja podzemne garaže na Ciglanama, kružnog toka na Šipu i hotela na Zlatištu.

 

Stvarati dodatne uvjete za privredni razvoj i zapošljavanje

Na osnovu odgovora ispitanika o tome na koje bi se oblasti Općina trebala usmjeriti do 2020. godine uočljivo je da građani žele da Općina Centar učini dodatne napore ka kreiranju i stvaranju dodatnih uvjeta za privredni razvoj i zapošljavanje, bolji javni red i mir te sigurnost ljudi i imovine, kao i unapređenje lokalnog javnog prijevoza. Korisnici usluga ukazuju na potrebu riješavanja problema vodosnabdijevanja, problema sa psima lutalicama, a kao jedan od najvećih problema ispitanici su naveli i saobraćaj u mirovanju odnosno problem parkiranja.

 

Od mjera za dalje unapređenje i poboljšanje kvaliteta usluga koje pruža Općina Centar, anketirani građani su istakli sljedeće oblasti na koje bi se trebalo usmjeriti: zapošljavanje mladih osoba i startup programi za zapošljavanje, poboljšavanje saobraćajne infrastrukture, efikasnije rješavanje zahtjeva građana, poboljšavanje javnog prevoza, unapređenje rada mjesnih zajednica, energetska efikasnost kroz programe utopljavanja zgrada postavljanjem termo fasada.

05.07.2024.
DRUGA FAZA PROJEKTA SANACIJE
Započelo asfaltiranje Ulice Panjina Kula
05.07.2024.
ODRŽANA KONFERENCIJA ZA MEDIJE
U ponedjeljak 8. jula prvi Sajam socijalnih usluga Općine Centar
05.07.2024.
POVEĆANJE SIGURNOSTI UČESNIKA U SAOBRAĆAJU
Postavljeni usporivači saobraćaja u blizini škole „Nafija Sarajlić“
Više vijesti