Prestaje izdavanje radnih knjižica i promjena podataka
Naime, u skladu sa članom 176. federalnog Zakona o radu, odredbe koje su se odnosile na radnu knjižicu prestaju važiti zaključno sa 30. junom 2016. godine, te su poslodavci dužni radniku vratiti radnu knjižicu u roku od dva mjeseca od prestanka važenja pomenutih odredbi, odnosno najkasnije do 31. augusta 2016. godine.
Bitno je napomenuti da radna knjižica koju je poslodavac vratio radniku na način propisan članom 176. Zakona o radu, ima svojstvo javne isprave koja će se i nadalje koristiti u svrhu dokazivanja podataka koji se u njoj nalaze.
Podatke relevantne za ostvarivanje prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja, kao i nekih drugih prava, radnici će moći od 1. jula 2016. godine pribaviti od Federalnog zavoda za penzijsko i invalidsko osiguranje, kao i od Porezne uprave Federacije BiH.
Federalni zavod za penzijsko i invalidsko osiguranje je u skladu sa članom 15. Zakona o matičnoj evidenciji o osiguranicima, obaveznicima uplate doprinosa i korisnicima prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja, dužan u roku od pet dana od dana podnošenja zahtjeva osiguraniku izdati uvjerenje o podacima registriranim u matičnu evidenciju Federalnog zavoda, koje ima karakter javne isprave.
Porezna uprava Federacije Bosne i Hercegovine u skladu sa čl. 18. i 19. Zakona o jedinstvenom sistemu registracije, kontrole i naplate doprinosa, izdaje uvjerenje iz Jedinstvenog sistema sa traženim podacima svakom subjektu upisa na njegov lični zahtjev. Uvjerenje se izdaje o podacima o kojima Porezna uprava vodi evidenciju u Jedinstvenom sistemu od 1. januara 2011. godine.
Radnik se može koristiti vraćenom radnom knjižicom i nakon 1. jula 2016. godine, u svrhu dokazivanja u postupcima utvrđivanja prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja, zdravstvenog osiguranja, kao i osiguranja u slučaju nezaposlenosti, ističe se u Uputstvu Federalnog ministarstva rada i socijalne politike koje se odnosi na postupanje sa radnom knjižicom nakon 30. juna 2016. godine.