Održan nastavak 9. redovne sjednice Općinskog vijeća Centar
Zatraženo razrješenje Upravnog odbora i obustava finansiranja ''Centra za sport i rekreaciju''
Nakon rasprave koja je vođena u prvom dijelu 9. redovne sjednice Općinskog vijeća o realizaciji zaključka sa nastavka 6. redovne sjednice vezano za javne ustanove čiji je osnivač Općina Centar, a posebno za rad i osnovačka akta ''Centra za sport i rekreaciju'', Vijeće je u nastavku sjednice 29. jula, na prijedlog Kluba vijećnika SDA, usvojilo zaključak kojim se izražava sumnja u zakoniti rad postojećeg Upravnog odbora Javne ustanove ''Centar za sport i rekreaciju'' i traži od načelnika Općine Centar da razriješi Upravni odbor ponenute javne ustanove. Također je zatraženo da se odmah pokrene procedura izmjene i usklađivanja općih akata JU ''Centar za sport i rekreaciju'' sa zakonskim propisima gdje ingerencije upravljanja nad JU ''Centar za sport i rekreaciju'' treba da ima Općinsko vijeće a ne načelnik Općine. U usvojenom zaključku je navedeno da se odmah prekine finansiranje Javne ustanove ''Centar za sport i rekreaciju'' dok se ne donese odluka o razrješenju njenog Upravnog odbora. Zaključeno je također da se formira tročlana komisija, sastavljena od članova Komisije Općinskog vijeća za sport i Komisije za statut i propise, koja će utvrditi na koji način su vršene izmjene akata ''Centra za sport i rekreaciju'' i da li je bilo odstupanja od pozitivnih zakonskih propisa. Protiv navedenih zaključaka bili su vijećnici SDP smatrajući da nisu u skladu sa važećim zakonskim propisima.
Podsjećanja radi, u višesatnoj raspravi koja je vođena 25. jula vijećnici su uputili više primjedbi i pitanja, posebno o donošenju osnivačkih akata ''Centra za sport i rekreaciju'', pravima i nadležnostima osnivača te kako postupati u slučaju kada Vijeće ne usvoji izvještaj o radu i finansijskom poslovanju javne ustanove čiji je osnivač Općina, kao što je to bilo sa Izvještajem o radu i finansijskom poslovanju JU ''Centar za sport i rekreaciju'' u 2012. godini.
Dodjela u zakup poslovnih prostorija i zgrada
Općinsko vijeće je odlučilo da neposrednom pogodbom po osnovu prava prvenstva dodijeli u zakup na 10 godina poslovne zgrade u Ulici Buka 11 i 13 (ukupne površine 1.287,40 m2) privatnoj predškolskoj ustanovi ''International Montessori House'' Sarajevo za obavljanje obrazovne djelatnosti, sa iznosom zakupnine od 5 KM/m2. Također su neposrednom pogodbom po osnovu prava prvenstva dodijeljene Hrvatskom kulturnom društvu Napredak u zakup na pet godina poslovne prostorije u Titovoj 56 koje koristi Imperijal d.o.o. (površine 172 m2), sa iznosom zakupnine od 42 KM/m2. Po istom osnovu dodijeljene su u petogodišnji zakup poslovne prostorije u dvorištu u Ferhadiji 12 (površine 12 m2) Bjelak Omeru, a po osnovu javnog oglašavanja poslovne prostorije na adresama: Branilaca Sarajeva 37 (površine 38 m2) Bibić Ešrefu; Kevrin potok 18 (22 m2) Ajnadžić Amiru; Kralja Tvrtka 5 (11 m2) Bašić Mireli; Turhanija 4 – dvorište (71 m2) Kantonalnoj organizaciji SDU; Valtera Perića 8 (14 m2) Kurtović Besimu.
Imovinsko-pravna pitanja
Rješavajući imovinsko-pravne odnose u svrhu izgradnje vodovoda Nahorevo, Općinsko vijeće je donijelo rješenje o pravu služnosti Općine Centar za zemljište (u naravi javni put) gdje je planirana trasa za postavljanje vodovodnog cjevovoda u okviru prve faze izgradnje vodovoda sa izvorišta Bijela stijena.
Vijeće je donijelo rješenje o dodjeli ''Tehnogradu'' d.o.o. Tuzla neizgrađenog gradskog građevinskog zemljišta površine 1.470 m2 u svrhu izgradnje stambeno-poslovnog objekta u Ulici Ahmeda Muradbegovića, a na osnovu provedenog javnog konkursa za dodjelu zemljišta. Donesena su i rješenja po zahtjevima za dodjelu gradskog građevinskog zemljišta u svrhu legalizacije izgrađenih objekata, kao i odluka o prestanku statusa nepokretnosti u općoj upotrebi za zemljište površine 7 m2 u svrhu legalizacije stambeno-poslovnog objekta u Ulici Skenderija čikma 1.
Ostvareno 81.214,22 KM prihoda od kamata na oročena budžetska sredstva
Općinsko vijeće je usvojilo Izvještaj o investiranju raspoloživih novčanih sredstava Općine Centar u prvih šest mjeseci 2013. godine. U skladu sa Politikom investiranja koju je usvojilo Vijeće, provedena je procedura i izabrano pet banaka kod kojih su oročena raspoloživa općinska budžetska sredstva u iznosu od 15.500.000 KM. Po osnovu kamata na ta oročena sredstva ostvaren je u prvih šest mjeseci 2013. godine prihod od 81.214,22 KM. Inače, u ovoj godini se očekuje u budžet Općine 230.000 KM prihoda od kamata po oročenju.
Nova procedura planiranja općinskog budžeta
Vijećnici su informisani o novoj proceduri planiranja budžeta Općine Centar, koja je donesena radi usklađivanja sa Zakonom o budžetima u Federaciji BiH i preporukama međunarodnih agencija iz oblasti finansija i budžetiranja. S ciljem postizanja veće transparentnosti i šireg učešća javnosti te blagovremenog i objektivnog izbora projekata, ali i povećanja stepena realizacije budžeta te blagovremene pripreme i brže realizacije kapitalnih projekata, novom procedurom se u fazi izrade nacrta budžeta daje mogućnost kandidovanja projekata iz oblasti komunalne infrastrukture, prostornog uređenja i privrednog razvoja putem javnog poziva sredinom godine (od 1. do 15. augusta). Svi zainteresirani subjekti će prijedloge projekata za finansiranje budžetskim sredstvima dostavljati isključivo na propisanom obrascu. Ocjenu prijavljenih projekata će davati stručni tim u kojem će, osim uposlenika nadležnih službi, biti i članovi Komisije za budžet i finansije kao i predstavnici savjeta svih 15 mjesnih zajednica. Predlagač je prihvatio sve prijedloge i sugestije koje su uputili vijećnici u raspravi o ovoj temi, među kojima je i odredba da se javna rasprava o budžetu vodi i na zborovima građana.
Vijećnicima je prezentirana Informacija o stanju prostorno-planske dokumentacije koja pokriva područje općine Centar. Služba za prostorno uređenje i komunalne poslove je sačinila pregled važeće provedbeno-planske dokumentacije koja pokriva općinu Centar, uz napomenu da su u postupku izrade i donošenja Regulacioni plan ''Koševsko brdo'' i Regulacioni plan prostorne cjeline ''Šip'' te urbanistički projekti ''Centrotrans-Alhos'' – I faza, ''Gimnazijska-Garaža'', ''Šenoina'', ''Pasaž Šenoina'' – I faza i ''Arhitektonski fakultet''.
Vijećničke inicijative
Na ovoj sjednici vijećnici su uputili više pitanja i inicijativa, od koji su neke odmah i dobile podršku Vijeća. Tako je usvojena inicijativa da se iz budžeta izdvoje sredstva za pomoć u sanaciji šteta od velikog požara 26. jula u kojem je izgorila centralna zgrada kantonalne bolnice u Bihaću. Podršku je dobio i zahtjev koji će biti upućen kantonalnom ministru za saobraćaj da Vijeću dostavi cjelovitu informaciju vezano za zabranu izgradnje podzemnih garaža kod Narodnog pozorišta. Usvojena je i inicijativa kojom se od načelnika i nadležne službe zahtijeva da se planirana budžetska sredstva u iznosu od 50.000 KM za obnovu vrtića u MZ ''Breka-Koševo II'' hitno privedu toj namjeni. Podršku Vijeća je dobila i inicijativa da nadležne općinske službe u svim mjesnim zajednicama omoguće građanima stalni uvid u važeće regulacione planove i urbanističke projekte za ta područja.
Predstavljeni rezultati istraživanja o zadovoljstvu građana uslugama lokalnih vlasti
Rezultate projekta ''Monitoring lokalnih usluga: OCD, građani i lokalne vlasti zajedno do boljih usluga'' vijećnicima je prezentirala Mirjana Sirćo, menadžer projekta Centra za zastupanje građanskih interesa. Riječ je o sveobuhvatnom istraživanju zadovoljstva građana uslugama lokalnih vlasti koje je provedeno u aprilu 2012. godine u 25 općina u cijeloj BiH, uključujući i sarajevsku općinu Centar. Analize za svaku od općina bit će štampane u formi brošure koje će poslužiti kao osnov za dalje nadgledanje rada lokalnih vlasti, posebno kada su u pitanju usluge sa kojima su građani najmanje zadovoljni.