Općinama prenijeti nadležnosti utvrđene federalnim propisima
Domaćin sastanka je bio Željko Varunek, sekretar općinskog organa uprave Općine Centar sa saradnicima, a učestvovali su i Mersa Kustura iz Općine Novi Grad, Aida Bajramović, šefica Kabineta načelnika Općine Stari Grad i Nermina Krupalija iz Općine Novo Sarajevo.
Nakon konstruktivne i efektivne rasprave, a s ciljem da općinama u konačnici pripadnu nadležnosti utvrđene prije svega federalnim propisima, urađen je prijedlog stavova vezano za donošenje budućeg Zakona. To su:
1. konstatuje se da je, nažalost, izgubljeno isuviše mnogo vremena zbog činjenice da Kanton Sarajevo nije ispoštovao obavezu utvrđenu u članu 58. Zakona o principima lokalne samouprave. Naime, još koncem 2007. godine Kanton je morao, a nije, uskladiti svoj zakon sa federalnim Zakonom te izvršiti prijenos poslova i nadležnosti, kao i odgovornosti dodijeljenih jedinicama lokalne samouprave;
2. bez ikakvih uvjetovanja i ograničenja u Prijedlog zakona treba ugraditi sve što je do sada naloženo presudama najviših pravosudnih institucija Federacije;
3. u Prijedlog teksta obavezno ugraditi sve ono što je u svim dosadašnjim raspravama iz općina, Saveza općina i gradova, međunarodnih institucija, nevladinih organizacija i drugog upućeno kao prijedlozi, sugestije i mišljenja, a što je u skladu sa Zakonom o principima lokalne samouprave F BiH;
4. kod cjelokupnog posla u pripremi Prijedloga zakona neophodno je imati u vidu neke od temeljnih pretpostavki Evropske povelje o lokalnoj samoupravi, kao:
- pretpostavka za postojanje lokalne samouprave jeste njena finansijska autonomija, odnosno da svi lokalni mehanizmi imaju odgovarajuću i sigurnu finansijsku podlogu, te
- prava i dužnosti, odnosno nadležnosti lokalne samouprave.
Svakako da se podrazumijeva kako će se kod ovog posla uzeti u obzir sve dosadašnje brojne preporuke Vijeća Evrope, a koje se odnose na lokalnu samoupravu;
5. član 2., član 7., član 11., a posebno član 8. Zakona o principima lokalne samouprave F BiH su odredbe koje treba da apsolutno i bez uvjeta i ograničenja budu implementirane u budućem Zakonu Kantona. Samo tako će se, na primjer, spriječiti nastojanja nekih struktura da općinama onemoguće osnivanje, upravljanje, finansiranje i unapređenje ustanova osnovnog obrazovanja, ili da se preneseni poslovi kantonalne uprave finansiraju iz budžeta općina, što je u suprotnosti sa članom 11. važećeg federalnog Zakona;
6. bilo bi svrsishodno da se u novom Zakonu detaljnije uredi oblast mjesne samouprave, zatim eventualno odnos općinskih načelnika i državnih službenika, te pokušaju uspostaviti instrumenti koji bi preduprijedili moguće nezakonite ili štetne odluke predstavničkih organa. Također, u nadležnosti općina treba da bude i donošenje regulacionih planova, zatim neophodno je precizno razgraničiti odnos tj. nadležnosti Grada i općina;
7. donošenje ovog Zakona trebalo bi da prati i donošenje niza drugih propisa (o pripadnosti javnih prihoda, o koncesijama itd.), te
8. ukoliko to do danas nije urađeno, bilo bi korisno da općinska vijeća održe tematske, ili da u sklopu redovnih sjednica posebnu tačku dnevnog reda posvete ovom pitanju, a najkasnije do okončanja javne rasprave koja je u toku.
Dogovoreno je da naredni sastanak bude održan krajem februara u Općini Stari Grad.