ODRŽANA KONFERENCIJA ZA MEDIJE
Predstavljeni rezultati projekta „I ja mogu drugačije“
-Vršnjačko nasilje je ozbiljan problem! Ono ostavlja posljedice kako na žrtvu, tako i na počinitelja i na društvo. Žrtve su, obično, djeca koja su na bilo koji način uočeni kao drugačiji od ostalih i koji nemaju razvijeno samopouzdanje. Škola je jedna od najvažnijih institucija koja je ključna za socijalizaciju djece, za razvoj njihovog identiteta, integriteta i osjećaja pripadanja. Kao takva ne bi trebala biti prostor koji se svodi samo na uspjeh i ocjene, već da pruži sigurno okruženje u kojem bi učenici mogli bez bojazni potražiti pomoć, bilo da se radi o žrtvi nasilja, ili prijavi nasilja ukoliko je neko posmatrač nekog oblika nasilja. Djeca se u školi moraju osjećati sigurno, a na nama svima je odgovornost da škola zaista takva i bude. Stoga, smatram da je svako ispitivanje ove problematike dobar početak za sve druge aktivnosti koje će uslijediti u cilju pomoći mladima da se odupru nasilju nad njima. Samo sinergijom svih relevantnih institucija možemo postići rezultate, koji će imati veliki uticaj na smanjenje međuvršnjačkog nasilja, istaknuo je između ostalog na konferenciji načelnik Mandić.
Implementacijom projekta „I ja mogu drugačije“ bili su obuhvaćeni učenici IX, ali i učenici VII i VIII razreda, koji su u okviru realizacije preventivnih aktivnosti imali priliku da se upoznaju koja se ponašanja smatraju neprihvatljivim i koje su sankcije za takve ponašajne oblike.
-Ovo je tema o kojoj se treba pričati stalno, a ne samo kada se dogodi neki incident. Danas ćemo prezentovali rezultata sinergije Odgojnog centra i lokalne zajednice. Želim se zahvaliti Općini Centar, jer sa njihovom posvećenošću, mi smo dobili dobre rezultate ovog projekta. Škola je uvijek bila mjesto susreta, djece, mladih različitih karaktera, različitih socio-društvenih prilika, a to je često razlog za neke konfliktne situacije. Mi na ovaj način želimo pokazati i pokrenuti na neki način razmišljanja mladih ljudi da i oni mogu drugačije postupiti, kazao je direktor Kerla.
Provedeni upitnik na uzorku od 432 učenika pokazuje da je veliki broj učenika koji svakodnevno ili povremeno vrše neki od oblika nasilja nad vršnjacima, kao i broj učenika koji su žrtve nasilja od strane drugih učenika. Opći cilj projekta bio je redukcija vršnjačkog nasilja, dok su specifični ciljevi projekta bili jačanje socio-emocionalnih kapaciteta učenika, postizanje uspješnije komunikacije među učenicima, te izgradnja boljih i kvalitetnijih međuljudski odnosa.