OPĆINA CENTAR PRIMJER DOBRE PRAKSE

Prezentovana mapa prava i usluga za osobe sa invaliditetom i osoba treće životne dobi

U organizaciji Ekonomskog instituta Sarajevo i UN Women Bosna i Hercegovina jučer je u Sarajevu predstavljena Mapa prava i usluga za osobe sa invaliditetom i osoba treće životne dobi u Kantonu Sarajevo, koji predstavlja sveobuhvatan resurs prava, usluga i procedura usmjerenih na poboljšanje života osoba s invaliditetom i starijih osoba, kao i na unaprjeđenje ekonomskih prilika za žene u Kantonu Sarajevo.

Kako su naveli u svom izlaganju u Bosni i Hercegovini postoji niz prava i usluga za osobe sa invaliditetom i starije osobe, međutim često su procedure za ostvarivanje tih prava složene i nepristupačne. 

 

Svoje učešće u konferenciji su uzeli predstavnici Vlade Kantona Sarajevo i općina, nevladinog sektora, te predstavnice Ekonomskog instituta Sarajevo i UN Women Bosna i Hercegovina. U ime Općine Centar konferenciji je prisustvovala pomoćnica načelnika za boračko-invalidsku i socijalnu zaštitu Amra Hašimbegović Vučković koja je prezentirala „Vodič za ostvarivanje prava iz oblasti socijalne i boračko-invalidske zaštite u lokalnoj zajednici“, koji ima za cilj uspostavljanje sistema koji će biti transparentan i dostupan svima, sa jasnim smjernicama kako građanima olakšati put do ostvarivanja prava koja su im zakonom zagarantovana. 

 

Vodič koji je uspostavila Općina Centar ocijenjen je kao primjer dobre prakse kao lokalna zajednica vodi brigu o potrebama građana.

 

-Praksa je pokazala da je za adekvatno unapređenje rada i kvaliteta usluga najvažnije da se vrši redovno ispitivanje zadovoljstva korisnika. Mnoge općinske uprave ulaze u razne projekte poboljšanja, ali bez objektivnih kriterijuma koji bi potvrdili ili odbacili neophodnost datih poboljšanja. Također, građani ne učestvuju u odlučivanju o datim projektima niti se konsultuju u vezi sa njihovim efektima. Stoga smo proveli istraživanje domaćinstava koja su odabrana metodom slučajnog uzorka, a odgovore koje smo dobili od građana, koji se tiču vitalnosti usluga i dostupnosti informacija od značaja za ostvarivanje prava u lokalnoj zajednici, potakli su nas da kreiramo koristan alat za sve građane koji će putem istog ostvariti svoje pravo na informaciju i olakšati put pri ostvarivanju prava iz domena socijalne i boračko-invalidske zaštite. Utvrdili smo da upravo zbog nedostatka informisanosti građana o dostupnosti usluga i prava koja su im zakonom garantovana namjenska sredstva ostaju neutrošena, a također se događa da zbog neinformisanosti dolazi do preopterećenja administracije, jer građani ne znaju na koju adresu da se obrate da bi došli do potrebnih informacija. Želim da dodam da se socijalno ugrožene kategorije izlažu dodatnim troškovima za prikupljanje dokumentacije koja im za određeno pravo nije potrebna. Ovaj vodič daje jasne smjernice, sve bitne informacije, koja su to prava koje naši korisnici usluga mogu ostvariti, pravni osnov, potrebnu dokumentacija, mjesto izdavanja odnosno ustanove kojima se mogu obratiti. Vodič je dostavljen svim mjesnim zajednicama, ambulantama porodične medicine, u šalter sali Općine Centar, te sugrađani jednostavnim skeniranjem QR koda mogu preuzeti potreban zahtjev, objasnila je Amra Hašimbegović Vučković.

 

Prevođenje okvira ciljeva održivog razvoja u Bosni i Hercegovini u održivi i inkluzivni rast (SDG2BIH) je inicijativa koju finansira Švedska, a implementira UNDP u partnerstvu sa UNICEF i UN Women agencijom, u okviru sveukupne podrške pružene od strane Ujedinjenih Nacija vlastima u Bosni i Hercegovini kako bi implementirali Okvir ciljeva održivog razvoja (SDG) u Bosni i Hercegovini.