Projekat inkluzije djece sa poteškoćama u razvoju
Projektom su obuhvaćene osnovne škole iz Centra: „Nafija Sarajlić“, „Safvet -beg Bašagić“, „Silvije Strahimir Kranjčević“, „Vladislav Skarić“, „Hasan Kaimija“, „Musa Ćazim Ćatić“, „Katolički školski centar“, te Centar za slušnu i govornu rehabilitaciju i Pedagoški fakultet u Sarajevu.
-U dosadašnjem toku realizacije projekta održali smo deset radionica za roditelje i time je ovaj dio projekta završen, te smo uradili 17 radionica za nastavno osoblje koje će trajati do aprila naredne godine, što predstavlja glavnu aktivnost ovog projekta. U planu je početak radionica za asistente u nastavi i za studente završne godine Pedagoškog fakulteta u Sarajevu. Završetak projekta planiramo do 5. maja 2019. godine, kada ćemo javnosti prezentovati rezultate projekta čiji je konačni cilj pomoći inkluziju djece sa poteškoćama u razvoju dodatnom edukacijom roditelja, asistenata u nastavi i nastavnog osoblja čime dobijaju neophodno znanje koje će im pomoći u radu sa ovom djecom. S obzirom da je inkluzija zakonska obaveza, odnosno djeca sa poteškoćama u razvoju mogu pohađati redovnu školsku nastavu, imamo problem sa nastavnim osobljem čiji nivo znanja nije dovoljan u radu sa ovom djecom. Oni se moraju prilagoditi toj djeci i moraju znati koju strategiju u obrazovanju trebaju upotrijebiti kod svakog djeteta, objasnio je Alem Ćesir, predsjednik Udruženja „Momentum“.
Kako je navedeno u obrazloženju ovog projekta biće obuhvaćeno oko 40 učenika s poteškoćama u razvoju od prvog do devetog razreda, oko 20 studenata završne godine Pedagoškog fakulteta u Sarajevu, te 40 asistenata u nastavi i nastavnog osoblja. U Federaciji BiH od ukupnog broja učenika evidentirano je oko 4.699 učenika s poteškoćama u razvoju koji su integrisani u redovan sistem obrazovanja. U realizaciji ovog projekta angažovani su specijalista neuropsihijatar, medicinske stručne osobe, magistri inkuzivne nastave, docenti sa Medicinskog fakulteta u Sarajevu, diplomirani psiholozi, specijalista psihijatar, te stručnjaci iz oblasti dječije psihijatrije. Izrada individualnih odgojno-obrazovnih programa za učenike iz osam osnovnih škola iz Centra, organizovanje i provođenje treninga za asistente u nastavi, za učitelje i održavanje radionica za roditelje ove djece, kao i trening za studente završne godine Pedagoškog fakulteta su ciljevi realizacije ovog projekta.