Centralni matični registar počeo sa testnom fazom rada
Ovaj registar će omogućiti građanima iz 78 općina u Federaciji BiH, te grada Mostara da od 30. juna dobiju izvode iz matičnih knjiga u bilo kojem dijelu ovog entiteta, bez obzira na mjesto prebivališta.
Prilikom otvaranja Centralnog matičnog registra ministar Kurteš je simbolično uručio uvjerenja o položenom posebnom stručnom ispitu za matičare. U ime Općine Centar uvjerenje je preuzela Zemka Poturković, dugogodišnja uposlenica Matičnog ureda.
Iako je Matični ured Općine Centar u saradnji sa informatičarima iz općinske Službe za informatiku i informisanje završio prebacivanje podataka iz elektronskih baza matičnih knjiga, te je protekle subote obavljena obuka službenika Matičnog ureda za rad u novom informacionom sistemu, zbog dešavanja od 7. februara kada je dio zgrade izgorio u požaru, u Općini Centar još nisu ispunjeni svi tehnički preduvjeti za početak implementacije novog sistema.
Na osnovu Zakona o matičnim knjigama Federacije BiH, koji je stupio na snagu 12. maja 2012. godine, uspostavljanje Centralnog matičnog registra je, u roku od dvije godine, bila obaveza Federalnog ministarstva unutrašnjih poslova. Implementacija Zakona je podrazumijevala pripremu i donošenje devet podzakonskih akata, stavljanje u pravni promet novih obrazaca izvoda i uvjerenja iz matičnih knjiga koji su trajnog karaktera i jedinstveni za čitavu Federaciju BiH, obuku za primjenu Zakona i polaganje posebnog stručnog ispita za matičare, te uspostavu Centralnog matičnog registra, kao jedinstvene elektronske baze podataka, u čijem će se Jedinstvenom centralnom registru nalaziti lični podaci građana iz svih matičnih knjiga koje se vode u Federaciji BiH.
U kasnijim fazama implementacije ovog projekta će nadležne državne institucije imati mogućnost provjere podataka iz matičnih knjiga, te će se omogućiti da kantonalni MUP-ovi, prilikom izdavanja biometrijskog pasoša ili elektronske lične karte, rade na elektronskim provjerama podataka u matičnim knjigama, umjesto općina.